Logo WEB
inici de curs 23.24.jpg
EL CLAUSTRE 23-24 DE L'INSTITUT MARINA US DESITJA UN BON INICI DE CURS
inici de curs 23.24.jpg
EL CLAUSTRE 23-24 DE L'INSTITUT MARINA US DESITJA UN BON INICI DE CURS
previous arrow
next arrow

L’IES Marina participa amb les V Jornades Internacional de Recerca Didàctica de les Ciències Socials.

Els dies 14,15 i 16 de Febrer s’han celebrat les V Jornades internacionals de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials en el marc de la UAB, centrades aquest any en la temàtica "L’educació per a la Ciutadania i l’ensenyament de les Ciències Socials, de la Geografia i de la Història".

Les jornades van ser inaugurades per Joan Badia -Director General d’Innovació Educativa de la Generalitat-, Montserrat Ballarín -Regidora d’Educació de l’Ajuntament de Barcelona-, Màrius Martínez "Degà de la Facultat de Ciències de l’Educació de l’UAB- i Joan Pagès -Director del Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les CC.SS de la facultat d’Educació de la UAB i coordinador de les jornades-.

Dintre de les jornades van desenvolupar-se les següents activitats:

Ponències i conferències. Aquestes van ser variades i reflectien una mostra de com es pensa la Educació per a la Ciutadania en diferents parts del món:

  • Dra Liliana Bravo (Pontificia Universidad Católica de Santiago de Chile).
  • Dr. Carlos A. Sandoval (Universidad de Antioquia, Colòmbia).
  • Dr. Alan Reid (University of Bath, Anglaterra).El Consell Pedagògic de Barcelona.
  • Maria Ojuel (tècnica de la Direcció General de l’Educació Bàsica i el Batxillerat de la Conselleria d’Educació).
  • Dr. Ernesto Gómez (Universidad de Málaga).

Presentació de experiències amb debat.

  • "Educació per a la Ciutadania", IES Lluís Peguera (Manresa).
  • "Migracions i ciutadania", IES Celestí Bellera (Granollers).
  • "Obrim l’escola a l’entorn", CEIP Guilem Isarn (Lleida).
  • "La utilitat de la història per a construir ciutadania", Escola Pia (Granollers).

Presentació de pòsters que fosin mostra d’una experiència portada a la pràctica a l’aula.

  • "Un acostament multimodal al territori", Corona, Nussbaum, Patiño, (UAB), i Rocha (CEIP Mediterrànea, Barcelona).
  • "Trobades intergeneracionals", Launer i Basté, (CEIP Tàber, Barcelona).
  • "e-TIC-a Ciutadania", Herreros, (IES Marina, La Llagosta).
  • "Diaris de carrer i de ciutadania per a joves llatins a través de la fotografia i el cinema", Palou, (IES Pedraforca, Hospitalet).
  • "Concepcions teòriques i pràctiques en educació per a la ciutadania. Una experiència en un aula universitaria", Medir, Heras, Junyent, (Departament de Didàctiques Específiques, Universitat de Girona)
  • "La educación para la ciudadania en el contexto brasileño: formación e investigación con profesores de historia y geografía", Coelho (Universidade de Sao Paulo) i Oliveira (Universidad de Oviedo).
  • "Educación per a la ciutadania a través de l’esport", Prat, Orrit i Soler, (Grup d’Investigació Valors en joc, UAB).
  • "Programa l’escola adopta un monument" , Bardavio, González i Solsona, (CEPAP, UAB).

En aquest marc vam tenir la sort de que el treball que aquest any la Lidia Fortet i en Miguel Herreros venim desenvolupant a Ciutadania a l’IES Marina fos seleccionat per la comissió científica de les jornades per a ser presentat i exposat en elles. D’aquesta manera no només vam poder conèixer com es pensava i treballava Educació per a la Ciutadania (EpC) arreu i en els diferents nivells educatius -primària, secundària i universitat-, sinó que a la vegada vam poder donar a conèixer un dels treballs que actualment es duen a terme al nostre centre tant a casa nostra com a nivell internacional.

Amb "e-TIC-a Ciutadania" fem una aposta per aprofundir el coneixement dels entorns tecnològics , la seva aplicació i difusió dintre de les nostres aules, a le vegada que fomenten el treball individual i col.lectiu i tot treballant els valors i actituds dels alumnes a partir de EpC.