Logo WEB
inici de curs 23.24.jpg
EL CLAUSTRE 23-24 DE L'INSTITUT MARINA US DESITJA UN BON INICI DE CURS
inici de curs 23.24.jpg
EL CLAUSTRE 23-24 DE L'INSTITUT MARINA US DESITJA UN BON INICI DE CURS
previous arrow
next arrow

Els projectes escolars Comenius permeten als centre educatius treballar sobre un tema d’interès comú. Aquests tipus de projectes tenen com a objectiu el treball cooperatiu amb diferents països de la Unió Europea , utilitzant l'anglès com a llengua de treball i de comunicació.

Una de les prioritats consisteix en fomentar la participació activa dels alumnes. Posteriorment, un grup d'ells, normalment de batxillerat, podrà desplaçar-se a un altre país, acompanyat pels seus professors, per a fer una posada en comú de tota la feina feta i conviure amb alumnes d'altres països.

El Departament de Llengües Estrangeres de l'INS Marina porta participant en projectes amb diversos països europeus des del 2005. Actualment ha estat esollit per a formar part en el Projecte Comenius Move!, sobre l'esport i la nutrició, que es finalitzarà l'any 2015.

A continuació us expliquem el projecte d'enguany i els anteriors.

2013 - 2015: Move! 

"Move!" és un projecte d'associació Comenius multilateral en què els estudiants de cinc escoles participen en l'esport per augmentar la consciència dels beneficis de l'activitat física regular.

Els països participants són Itàlia (Canicatti), Polònia (Sierakowice), Turquia (Izmir), Txèquia (Severovychod).

En el nostre projecte es demana als estudiants que creïn classes d'Educació Física a través de la

col·laboració en grup. Posteriorment, presenten les seves activitats a la resta d'alumnes i professors europeus durant la mobilitat, a través de la participació activa de tots els estudiants associats.

Per a garantir la diversitat i la creativitat, es demana als estudiants que preparin una activitat d'Educació Física diferent cada vegada (6 unitats diferents durant una mobilitat) :

  1. classe a l'exterior
  2. amb una pilota
  3. en una instal·lació esportiva
  4. amb elements de la música
  5. d'estil lliure
  6. amb elements nacionals

El alumnes del país acollidor també preparen, juntament amb els professors, diferents presentacions sobre l'esport i la cultura del seu país, així com participen en les diferents sortides culturals preparades per a les escoles visitants.

Els alumnes acullen a casa seva, durant una setmana, a un company d'un altre país, compartint el temps a l'escola i fora d'ella. És una oportunitat única per aprendre a conviure amb joves de països diferents, aprendre paraules en idiomes desconeguts per a ells i utilitzar l'anglès en un context comunicatiu.

Primera mobilitat: Polònia, del 23 al 27 de setembre del 2013.

Aquesta mobilitat va ser només de professors, amb la finalitat de coordinar els dos anys del projecte i arribar a acords.

Clicar a sobre de la foto per accedir a l'àlbum 

Segona mobilitat: Severovychod, Txèquia, del 13 al 17 de gener del 2014.

Un grup de vint-i-quatre alumnes i els seus professors dels cinc països del projecte Comenius van poder practicar l'esquí durant tres dies , desprès de rebre algunes explicacions sobre aquesta pràctica esportiva. També van aprendre sobre la cultura i l'esport de la República Txeca, i van tenir l'oportunitat de visitar Praga, la capital.

 Clicar a sobre de la foto per accedir a l'àlbum 

Tercera mobilitat: La Llagosta, del 10 al 14 de març del 2014

El nostre institut va rebre tots els alumnes i professors del projecte durant una setmana, organitzant sortides culturals a centres i recintes esportius, com l'Anella Olímpica a Montjuïc, el Museu Olímpic i la INEFC, no deixant de banda caminades de caire més cultural, com la passejada pel Passeig de Gràcia, passant per les Rambles, fins a la platja.

Així mateix, es va visitar el pavelló esportiu de la Llagosta, el gerent del qual ens va oferir de bon grat una visita guiada. És aquí on es van dur a terme les diferents activitats esportives dissenyades per cada país membre.

També vam visitar l'Ajuntament de la localitat. Ens va rebre l'Alcalde i el senyor Bartalot ens va oferir una visita comentada de La Llagosta.

Una caminada pel parc de Collserola va ser l'última activitat d'EF, per a mostrar, amb orgull, la bellesa i diversitat d'una ciutat com Barcelona.

Quarta mobilitat: Izmir (Turquia) del 22 al 26 de setembre del 2014

L'institut Marina va viatjar amb sis alumnes i dues professores a Izmir, a on es van trobar amb la resta de companys del projecte.

El primer dia va ser dedicat intensivament a realitzar les activitats esportives preparades, que es van dur a terme en les instal·lacions de l'escola turca.

També fam tenir l'oportunitat de fer caminades per Izmir, Éfeso, Sirince i Cesme així com rebre classes, en anglès, de windsurf a Alacati.

La visita a Turquia és normalment la més exòtica per a nosaltres i la que més ajuda a trencar estereotips sobre els habitants d'aquest país.

Clicar a sobre de la foto per accedir a l'àlbum 

Cinquena mobilitat: Canicatti, Sicília (Itàlia) del 12 al 19 de setembre del 2015

L'institut Marina va viatjar amb dues professores (Anglès, Nati Castillo i Educació Física, Alícia Muniente) i sis alumnes de batxillerat. 

L'institut visitat va ser el Galileo Galilei, de Formació Professional, i allà vam compartir la nostra estada amb els alumnes i professors dels països del projecte. 

A banda de realitzar les activitats esportives planejades, els nostres anfitrions ens van organitzar múltiples visites a l'illa i van estar amb nosaltres en tot moment. Així, vam conèixer Naro, Agrigento, la Reserva dello Zingaro, Erice, el volcà Etna, Taormina i Palermo.

Com és habitual, la llengua utlilitzada aquella setmana va ser l'anglès, però les alumnes (totes eren noies!) van aprendre moltes expressions en italià i a posar en pràctica el que havien après amb el professor Félix Marco.

En suma, va ser una setmana de convivència molt gratificant :) Vam tenir uns excel·lents anfitrions i la relació amb alumnes i professors va ser estupenda.

Clicar sobre la foto per a accedir a l'àlbum

DSC02198

2011 - 2013: Job Migration in Europe.

Els alumnes han fet recerca sobre la situació laboral al seu país i a d'altres europeus, participants en el projecte, amb l'objectiu de conèixer quins oficis ofereixen més possibilitats de col·locació, a fi d'evitar l'atur i promocionar la mobilitat laboral a Europa.

Així mateix, també han promocionat el lloc on viuen, destacant els atractius que el seu país ofereix.

El resultat d'aquesta recerca ha estat compartit en dues trobades, una a Estrasburg (França) i l'altre a Halle (Alemanya). Divuit alumnes han viatjat durant cinc dies , completament gratis, a aquests països. Això ha estat possible gràcies al Fons Europeus. Els alumnes i professors de tots països participants (Alemanya, Itàlia, Eslovàquia, Polònia, França, i nosaltres) ens hem allotjat en albergs.

També hi ha hagut dues trobades exclusivament de professors /es, a fi de preparar el material de treball dels alumnes, compartir opinions sobre les tasques realitzades, i redactar informes sobre el projecte.

Abaix podeu veure els dos àlbums de fotos d'aquests viatges que han fet els alumnes.

1) A Halle, Alemanya.

2) A Estrasburg, França

CLICAR A SOBRE DE LA FOTO PER A PODER VEURE L'ÀLBUM

2007 - 2009 Open Doors

El projecte s’anomena European cultural and religious diversity: open doors to inclusion and transnational friendship (diversitat cultural i religiosa a Europa: portes obertes a la inclusió i a l’amistat transnacional).

L’objectiu del projecte va ser:

  • Ampliar el coneixement d’alumnes i professors sobre la diversitat i valor de diferents cultures, religions i idiomes europeus.
  • Donar recolzament a les minories i víctimes del racisme, extremisme o xenofòbia per ésser acceptats i respectats en un sistema escolar inclusiu, independentment del seu sexe,
  • Habilitats personals o del seu origen.
  • Millorar la competència en anglès, i l’ús de les TIC com un recurs educatiu global, així com promoure la cooperació entre escoles i centres interculturals.

Grups d’alumnes de 2n de Batxillerat, 1r Batxillerat, 3r ESO i 2n ESO van estar implicats en aquest projecte, i alguns d’ells van fer intercanvis amb Suècia, Eslovàquia, Bulgària i Turquia. En total van participar en aquest Comenius uns 40 alumnes.

Blog de treball

Abaix podeu veure les fotos dels intercanvis

  Exchange in Sweden (Linköping) Exchange in Martin (Slovakia) Exchange in Bulgaria

Fotos de l'intercanvi amb Turquia (3r ESO)

Fotos de l'última trobada (a La Llagosta): van asistir-hi Suècia, Turquia, Bulgària, Eslovàquia, Grècia i Bulgària.