Del 29 al 30 d’abril l’alumnat de 4t de l’ESO i de batxillerat, acompanyat de dues professores del departament de llengües estrangeres de l’institut Marina hem realitzat un viatge d’immersió lingüística a Montpellier.
Hem gaudit de la monumental ciutat del sud de França on nasqué Jaume I el Conqueridor, una vila sostenible plena de vida i cultura, on no hi falten gran espais enjardinats, com per exemple el jardí botànic i la Plaça Reial de Peyrou amb una estàtua eqüestre del rei Sol (Lluïs XIV), el monument Château d’Eau i un gran Arc de Triomf.Els alumnes de 1r ESO segueixen realitzant el projecte : La Llagosta, descobrreix el teu entrorn. En aquest sentit, per fomentar espais d'aprenentatge a l'aire lliure i col·laboratiu, els alumnes han muntat uns bans, i els han situat als patis. També, els alumnes han creat unes caixes niu als arbres del costat del centre per tal de facilitar l'anidació de les aus.
El passat Dijous 4 d’abril de 2024, els estudiants de la matèria de Biologia de 1r i 2n de Batxillerat van visitar el CdA de Can Santoi, per avaluar l’actual estat ecològic de la riera de Vallvidrera.
S’han organitzat en equips de treball i han revisat el material necessari per dur a terme l’estudi de camp, tant dels paràmetres fisicoquímics (biòtop) com dels referents a la biodiversitat (biocenosi), per poder determinar la qualitat de l’aigua de la riera.
Un cop a la riera han recollit tot un seguit de dades organitzats per equips (coordenades UTM, temperatura de l’aire i de l’aigua, amplada, fondària, velocitat, transparència, olor, granulometria…) i han agafat mostres d’aigua per completar l’anàlisi al laboratori. També han valorat l’estat de conservació de la vegetació del bosc de ribera (mitjançant el QRISI). Finalment s’han dedicat a capturar macroinvertebrats aquàtics que posteriorment farien servir com a bioindicadors. Han aconseguit recol·lectar una bona diversitat d’organismes: efímeres, espiadimonis, cargols aquàtics, gambes, sabaters i fins i tot una salamandra!
Al laboratori han analitzat les mostres d’aigua per calcular paràmetres com la duresa, la concentració de nitrits, nitrats i fosfats, el pH, l’oxigen dissolt o la conductivitat (per conèixer la mineralització) amb l’ajuda dels kits de valoració del Projecte Rius.
Han estudiat els macroinvertebrats capturats amb l’ajut de lupes binoculars i fitxes identificatives per determinar el seu índex biòtic. Amb tota aquesta informació fisicoquímica i biològica han determinat una qualitat mediocre de l’aigua.
Per acabar s’han tornat a alliberar sans i estalvis tots els animals capturats al seu hàbitat, on seguiran el seu cicle de vida
El passat 18 d'abril els alumnes de 1r ESO va poder gaudir d'una sortida al Bosc Vertical. Aquesta sortida va permete als alumnes
Pàgina 20 de 120